Transporto žala užsienyje: ar tikrai žinote, ką daryti?


Transporto žala užsienyje: ar tikrai žinote, ką daryti?

Transporto žala užsienyje: ar tikrai žinote, ką daryti?

Eismo įvykis – viena tų gyvenimo situacijų, kuriose mažų mažiausiai nesinori įsitikinti liaudies išminties teisumu, jog visada būna pirmas kartas. Kuomet susiduriama su transporto žala užsienyje, net labiausiai patyrusiam vairuotojui ir šalčiausių nervų žmogui gali kilti daugybė stresą keliančių klausimų. Pradedant labai paprastu, tačiau bene labiausiai varančiu į neviltį, jei į avariją kitoje šalyje tikrai anksčiau nebuvote patekę: „O tai... Ką dabar daryti?“

Kaip atgauti pinigus už automobiliui padarytą žalą, daiktų sugadinimą, prastovas ar fizines bei moralines traumas? Ar išvis įmanoma kažką atgauti, jei, pavyzdžiui, eismo įvykio vieta yra Lenkija, kaltininkas – Baltarusijos pilietis, turintis baltarusišką draudimą, ir prie viso to nukentėjusio Lietuvos piliečio automobilis dar registruotas Jungtinėje Karalystėje?

Visgi jei lankotės mūsų puslapyje ir skaitote būtent šį įrašą, ieškodami tam tikrų atsakymų dėl transporto žalos užsienyje, tikėtina, kad panaši situacija nesvetima: jums patiems, o galbūt jūsų brangiems žmonėms ar jūsų įmonės darbuotojams. Pastarieji atvejai, beje, ypač dažni – kuomet išgyventi eismo įvykio padarinius, tiek finansinius, tiek moralinius (neretai atnešančius gilesnės žalos), tenka į užsienį išvykusiam šeimos nariui ar geram draugui. Tokiu atveju neišvengiamai kyla žmogiškasis poreikis kuo greičiau susisiekti ir pasikalbėti su kažkuo artimu – paprašyti patarimo ir tuo momentu itin reikalingo palaikymo. Jei avarija įvyko vairuojant tarnybinį automobilį, atsakymų, kaip teisingai pasielgti, paprastai tikimasi iš darbdavio.

Tad ar iš tiesų žinote, kaip turėtumėte padėti tam, kuris susidūrė su štai tokiomis nepavydėtinomis su žala užsienyje susijusiomis aplinkybėmis? Kaip elgtumėtės, jei kas nors panašaus nutiktų asmeniškai jums?

Nepriklausomai nuo eismo įvykio keblumo, keliskart giliai įkvėpus ir nuslūgus pirmosioms emocijoms, į visus kylančius klausimus galvoje iškart turėtų toptelėti atsakymas: „Reikia dabar pat kreiptis į nepriklausomus draudimo ekspertus ar žalos vertintojus, kurie specializuojasi užsienio žalose.“

Draudimo išmokos apskaičiavimas užsienyje patirtos žalos bylose – sritis, kuri per daugybę metų darbo patirties tapo vienu iš mūsų „arkliukų“. Tad kad ir kokia sudėtinga situacija bebūtų, „Claims Management“ žalų ekspertai yra pasiruošę ją išspręsti.

Manome, kad pagalba sprendžiant su žalomis susijusias, o ypač žalos užsienyje problemas prasideda nuo prevencijos. Užkirsti kelią eismo įvykiams ir klientų patiriamoms transporto žaloms užsienyje galios, deja, neturime – užtat tikrai galime pasidalinti žiniomis, ką daryti, kad dėl šių dalykų jums tektų stresuoti kuo mažiau.

Tai, ką netrukus perskaitysite – realios bylos, patekusios į „Claims Management“ žalų ekspertų rankas, fragmentai. Remdamiesi jais papasakosime, kaip mums vertinant užsienio žalas atrodo kelias iki klientams suteikiamos draudimo išmokos. Taip bus paprasčiau suprasti, kodėl net sudėtingiausias eismo įvykis svetur – ne priežastis jaudintis daugiau nei įprasta neeilinėmis aplinkybėmis.

  • Klientas kreipėsi pagalbos iš karto po avarijos, nedarydamas jokių kitų papildomų veiksmų – tai labai svarbus žingsnis transporto žalos bylos administravime.
  • Išsiaiškinome kaltininko draudimo kompaniją – tai nulėmė, kokie bus tolesni žalos, patirtos užsienyje, administravimo procesai.
  • Klientas mūsų nepriklausomų vertintojų komandai perleido visus su transporto žalos administravimu susijusius reikalus: surinkti reikiamus duomenis, įregistruoti eismo įvykį draudimo kompanijoje ir pradėti bylos administravimo darbus.
  • Draudimo kompanija informavo, kad apskaičiuotas kliento patirtos žalos užsienyje nuostolio dydis – 580 Eur. Su tokia išvada mes nesutikome ir pateikėme papildomus argumentus, siekdami kitokio sprendimo.
  • Dar sykį peržiūrėjęs bylos medžiagą, draudikas priėmė sprendimą atlyginti kliento užsienyje patirtą žalą kiek didesne nei 1085 Eur suma.
  • Nuostolio atlyginimo sumos dydis netenkino nei kliento, nei mūsų – drauge padarėme išvadą, jog žalos atlygis turėtų būti gerokai didesnis. Todėl apžiūrėjome pažeistą automobilį ir atlikome nuostolių įvertinimą. Net po antro draudimo kompanijos skaičiavimo mūsų vertinimu žalos suma buvo dvigubai didesnė.
  • Bendru kompromisu sutarėme, jog galutinė išmokos suma bus lygi 2189,55 Eur, o tai net 377,26 % daugiau negu pirminis nuostolių įvertinimas!

Šios transporto žalos užsienyje bylos administravimas truko 47 dienas ir visu laikotarpiu automobilio savininkui nereikėjo nieko daryti. Na, nebent turėti šiek tiek kantrybės ir galiausiai patvirtinti galutinę draudimo išmokos sumą. Visus kitus darbus atlikome mes, žalų ekspertai.

Tokių gerosios patirties atvejų, vertinant klientų patirtas žalas užsienyje, galėtume papasakoti aibę, todėl priminsime tai, ką akcentavome įrašo pradžioje. Nepriklausomai nuo eismo įvykio aplinkybių keblumo, jūsų galvoje turėtų toptelėti vienintelė mintis: iškart po avarijos kreiptis į nepriklausomus draudimo ekspertus ar žalos vertintojus, kurie specializuojasi užsienio žalose.

Galite būti tikri – turėdami omenyje „Claims Management“ žalų ekspertus, bylas administruojančius greitai ir efektyviai, nuostolius siekiančius atlyginti atitinkamai pagal kliento patirtą žalą, tikrai miegosite ramiau. Visgi nuoširdžiai linkime, kad nei kitoje šalyje, nei Lietuvoje nekiltų poreikis turėti panašią į aprašytąją asmeninę sėkmės istoriją – kaip ten bebūtų, kiekviena jų susiklosto dėl patirto nemalonumo: eismo įvykio.

Susisiekite.