Ar įmanoma sureguliuoti žalą jos nereguliuojant?


Ar įmanoma sureguliuoti žalą jos nereguliuojant?

Eismo įvykiai, deja, yra neišvengiama kelių eismo dalis. Lietuvoje vien per praėjusį mėn. įvyko 470 eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės*. Šiandien papasakosime apie vieno iš minėtų įvykių administravimą. Avarija įvyko Panevėžio rajone 2020 m. spalio mėn. Įvykio metu, susidūrus dviems vilkikams, buvo sužeistas vieno jų vairuotojas, o praėjus penkiems mėnesiams vis dar yra jaučiami avarijos padariniai - įmonės vairuotojas dar iki šiol gydosi.

Kokius iššūkius reikėjo įveikti įmonei?

  • Pasirūpinti vairuotojo sveikata;
  • Ieškoti skubių sprendimų, kad nesustotų veikla, o sutartiniai darbai būtų atlikti tinkamai ir laiku;
  • Surasti naują transporto priemonę tolimesnei įmonės veiklai;
  • Rasti pavaduojantį vairuotoją.

Iššūkių įvykus avarijai būna dar daugiau, o prie jų prisideda ir žalos administravimas bei atlyginimas. Suvaldyti žalą efektyviai ir kokybiškai yra ypač sunku, nes anksčiau išvardinti iššūkiai dažniausiai būna didesnis prioritetas po įvykio, tačiau nesuvaldžius žalos teisingai, įmonė gali prarasti didelę dalį pinigų. Aptariamoje situacijoje žalos sureguliavimas ir atlyginimas buvo kertinis momentas įmonės veiklai. Vežėjas buvo nedidelis, todėl jam reikėjo apyvartinių pinigų ir skubiai.

Kokius rezultatus pavyko pasiekti „Claims management“ perėmus žalos bylos administravimą?

  • Įvykis įvyko 2020-10-16, o draudimo išmoka už transporto priemonę buvo atlikta 2020-11-16;
  • Galutinė draudimo išmokos suma buvo 76% didesnė negu pirminis skaičiavimas. Taip įvyko dėl patikslintos informacijos ir abipusio noro rasti visoms šalims tinkamą kompromisą;
  • Buvo rastas pirkėjas, kuris nupirko vilkiko dalis;
  • Tinkamai pateikus informaciją bei dokumentus, draudimo kompanija atlygino dėl patirto įvykio negautą pelną;
  • Kompensuotos patirtos transportavimos išlaidos.

Visa tai įvyko vežėjui net nebendravus su draudimo kompanija! Į antraštės klausimą „Ar įmanoma sureguliuoti žalą jos neadministruojant?“ atsakome „Taip, su „Claims management“ pagalba tai tikrai įmanoma.“

Dar kartą norime pasakyti ačiū klientui už pasitikėjimą, draudimo kompanijai ADB „Lietuvos draudimas“ bei žalą administravusiam ekspertui.

Kliento atsiliepimas apie žalos administravimą ir eigą:

Mums šis įvykis buvo labai netikėtas, nežinojome, kaip reikės elgtis, visiškai nebuvome su tokiais įvykiais susidurę. Sužinojome apie Jūsų paslaugas kito vežėjo ir kreipiamės. Nors nebuvome iki tol su Jumis pažįstami, susisiekus su Jumis supratome, kad išmanote savo darbą, o tokio pobūdžio žalos Jums yra kasdienybė. Nesuklydome ir norime padėkoti atliktus ir dar iki šiol atliekamus darbus. Atskiras ačiū ir draudimo kompanijai - priimtais sprendimais esame nuoširdžiai patenkinti.”

UAB Claims management įkūrėjo Pauliaus Zabielos komentaras:

Tikiu, kad mūsų įsitraukimas į žalų administravimo procesus gali sukurti vertę ne tik klientams, bet ir draudimo kompanijoms. Džiaugiuosi, kad aptartas žalos bylos administravimas puikiai atspindi galimą koreliaciją tarp draudiko ir kliento per Claims management prizmę”.

* Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys.